Aanwezigheidsregistratie wordt door bedrijven toegepast om inzichtelijk te maken welke medewerkers op de werkvloer aanwezig zijn. Het in- en uitklokken middels een digitale prikklok draagt bij aan een sluitende aanwezigheidsregistratie. Zo heeft u online op één plek zicht op wie er aan het werk is en waar de medewerkers zich bevinden. Er wordt steeds meer gebruik gemaakt van online aanwezigheidsregistratie. Hier zitten 5 grote voordelen aan.
1. Online aanwezigheidsregistratie
De aanwezigheid van medewerkers bijhouden middels een aanwezigheidsregistratie bord of sheets in Excel is niet meer van deze tijd. Het kost veel tijd en daarmee geld om de informatie van alle aanwezigen, inclusief bezoekers, in het pand bij te houden. Bovendien vraagt deze tijd om een flexibel systeem om uren te registreren van thuiswerkers en medewerkers op dienstreis of werkbezoek.
2. Aanwezigheid inzichtelijk in de registratie app
In een online omgeving heeft u overal en vanaf elk apparaat zicht op de aanwezigheid van alle medewerkers in het gebouw, als ook de flexibele werkers en thuiswerkers. De registratie gebeurt door de werknemers zelf middels een inkloksysteem, waardoor de aanwezigheid geautomatiseerd gebeurt en bijgehouden wordt in de gekoppelde software voor tijdregistratie. De uren kunnen altijd handmatig worden aangepast, maar de kans op menselijke fouten is zichtbaar verminderd.
Tegelijk heeft iedereen zicht op de afwezigheid van personeel en met welke reden. Dit werkt efficiënt voor telefoongesprekken die bij de receptioniste binnenkomen voor specifieke personen. In één oogopslag is te zien of iemand aanwezig is, thuiswerkt, op dienstreis is of met verlof. Geen overbodige zoektochten meer door het pand.
3. Overzicht bij calamiteiten
Elektronische aanwezigheidsregistratie wordt steeds meer toegepast als hulpmiddel bij calamiteiten. Dit draagt bij aan de veiligheid voor uw medewerkers en bezoekers. In real time is te zien hoeveel BHV’ers aanwezig zijn, waarop bijvoorbeeld de capaciteitsplanning aangepast kan worden om aan de vereisten te voldoen. Ook kunnen BHV’ers inzien hoeveel mensen aanwezig zijn in het gebouw en waar zij zich bevinden. Ontruimingen worden zo efficiënter en daarmee veiliger.
4. Registratie van aanwezigheid gekoppeld aan toegangscontrole
Het online registreren van de aanwezigheid van het personeel is eenvoudig te koppelen aan toegangscontrole. Daarmee kunt u middels hetzelfde in- en uitkloksysteem instellen welke medewerkers en/of bezoekers toegang hebben tot welke delen van het bedrijfspand. Deze toegang kan afgestemd worden op specifieke locaties, medewerkers, functies en bezoekers. Het is mogelijk om toegang te reguleren middels specifieke tijdslots.
5. Koppeling met urenregistratie
De online aanwezigheidsregistratie kan middels geïntegreerde software geautomatiseerd worden doorgegeven aan het urenregistratiesysteem. Zo is te zien hoeveel uren medewerkers gewerkt hebben, waar de capaciteitsplanning op aangepast kan worden. Met deze aanpassingen kunt u veel overuren met burn-outs tot gevolg eenvoudig voorkomen.
Kelio en aanwezigheidsregistratie
Kelio heeft meer dan 30 jaar ervaring in alle vraagstukken rond tijdregistratie. De online aanwezigheidsregistratie en alle voordelen die daarbij komen kijken, ziet u overzichtelijk in de Kelio software die de data structureel bijhoudt in één systeem. Daarnaast heeft de software tal van andere toepassingen. Denk aan urenregistratie gekoppeld aan het salarissysteem, HR-efficiëntie en energie- en comfort besparing aan de hand van aanwezigheidsregistratie.
Met de Kelio software heeft u ook alle personeelsinformatie op één plek. Bovendien biedt de software ook orderregistratie voor uw bedrijf en kunt u eenvoudig het activiteitenbeheer hiervan analyseren.
Wilt u weten wat de online aanwezigheidsregistratie voor uw bedrijf betekent? Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden van Kelio aanwzigheidsregistratie en tijdregistratie te bespreken.